A Google keresőoptimalizálás olyan jó minőségű tartalom készítésén alapszik, amely kellő élményt kínál a felhasználóinak. Weboldal készítés során, tehát nélkülözhetetlen feltétel az egyedi tartalom megléte, vagy másként fogalmazva a tartalomépítés.
Ezen utóbbi tényezőnek az a lényege, hogy a fókusz kulcsszó a megfelelő környezetbe legyen helyezve, továbbá az is fontos, hogy az oldal központi elemeibe legyen beépítve. Az oldalon levő elemek jelentősége eltérő. Míg a fő tartalom elsődleges prioritást kap, addig a másodlagos tartalmak, mint például a lábléc, a hasábok vagy a hirdetések már kevésbé számítanak értékesnek.
Az oldalcím az egész weboldal esszenciája, mivel csak egy van belőle. Ez jelenik meg hivatkozásként a találati listán. Érdemes nagy hangsúlyt fektetni a szöveg átláthatóságára és olvashatóságára, ugyanis a Google rangsorolási algoritmus figyelembe veszi többek között a bekezdéseket, a mondatok szerkezetét, a szöveg tördelését, valamint a vizuális elemeket is.
Minden témának megvannak a csak rá jellemző, sajátos kifejezései. Ezek azok a szavak, amelyeket csak az adott témakörön belül szoktak használni – de más vagy általános témában nem. Ezeket hívjuk szemantikus kulcsszavaknak, amit a SEOzseni keresőoptimalizálás és online SEO webapp segítségével megtalálhatunk. Egy jó cikk ismérve az, hogy a kulcsszó mellett legalább 5-10 szemantikus kifejezés is szerepel. Vegyünk egy egyszerű példát: aki a keresőoptimalizálás témakörében ír cikket, az egészen biztosan megemlíti a következő szavakat: linképítés, online marketing, keresőoptimalizálás, rangsorolási algoritmus stb. A SEO kulcsszóhoz tehát ezek a kapcsolódó szemantikus kifejezések.
A megfelelő ATF jelentősége
A felhasználók viselkedését nagyban befolyásolja az úgynevezett ,,hajtás feletti rész” (angolul: Above The Fold, rövidítve: ATF). Ez tulajdonképpen nem más, mint az a kezdőképernyő, amit görgetés nélkül látunk. Ezt megpillantva azonnal eldől a weblap további sorsa, hiszen ez árulja el azt, hogy az oldal releváns-e azzal a kulcsszóval, amit a felhasználó keres. Jelentősége azért nagy, mert ez az a megismételhetetlen első benyomás, amely közli az ügyféllel, hogy jó helyen jár.
A jó ATF elkészítése igazi művészet. Készítésekor figyelembe kell venni azt, hogy mindenképpen szerepelnie kell benne a fő kulcsszónak, valamint 3-5 szemantikus kifejezésnek is. Továbbá azt is érdemes megemlíteni, hogy amennyiben értelmetlenül van telezsúfolva kulcsszóval az ATF, az bizony épp az ellenkező hatást váltja ki, azaz elriasztja a látogatókat.