Számos előkészület előz meg egy webshop fejlesztést, így mindenképpen érdemes fontolóra venni az alábbiakat egy webáruház indítása előtt.
Fontos tudnivalók webshop indítása előtt
-
Milyen termékeket szeretnénk értékesíteni?
Fontos már az elején tisztázni, hogy milyen termékek kerülnek majd fel a webshopba, illetve azt is érdemes megtervezni, hogy miként képzeljük el a webshop növekedését a következő 5-10 évben.
-
Ki a célközönség?
A célközönség nagyban meghatározza azt, hogy a következő kérdésekre miként tudunk majd válaszolni, így ezt is érdemes már konkretizálni a webáruház fejlesztés elején.
-
Milyen webáruház típust válasszunk?
Ingyenes, bérelhető vagy teljesen egyedi fejlesztésű webáruházat szeretnénk?
-
Mi különbözteti majd meg a mi webshopunkat a konkurens cégek webáruházaitól?
Mivel nagyon telített már az online piac, így érdemes minden kreativitást elővenni ahhoz, hogy valóban kitűnjünk majd a tömegből. Minél több ötletünk van, annál nagyobb lesz a siker esélye.
-
Milyen jogi tényezőket kell elintézni az indítás előtt?
Számos törvény írja elő, hogy például fel kell tüntetni az ÁSZF-et, az adatvédelmi nyilatkozatot, a cég nevét, székhelyét, stb.-t a webshop oldalán. Konzultáljunk jogi tanácsadóval, mielőtt bármit is kiteszünk az internetre.
-
Szállítás, fizetési típusok, könyvelés, beszerzés
Egy webshop nem nagyon tud készletkező vagy a szállítók programjai nélkül rendesen funkcionálni. Így érdemes már az elején tisztázni, hogy milyen fizetési típusok lesznek elérhetőek, hogyan működik majd a raktározás, a beszerzés vagy épp a számlák kiállítása.