Napjainkra az internetes kereskedés sok területen már alapvetőbb fogalom, mint a hagyományos, fizikai vásárlás. Ezért nem csoda, hogy egyre többen szeretnék megvetni a lábukat az online térben, és választják a webáruház készítést. De miért is fontos webáruházat létrehozni? A webáruház készítési láz nyomán manapság már több olyan, különböző területre szakosodott szolgáltató is működik, akik felismerték az üzleti lehetőséget abban, hogy másoknak megkönnyítik a webáruház készítésének és működtetésének egyes fázisait. Ilyenek a bérelhető webshop motorokat készítő cégek, a logisztikai szolgáltatók vagy épp a fizetési megoldást nyújtó vállalatok. A webáruház készítés azonban egy komplex folyamat, ezért az elindítás előtt anyagi oldalról két nagyon fontos dolgot mindenképp mérlegelni kell, az egyik, hogy melyek a webáruház üzemeltetés jogi feltételei, míg a másik, hogy mennyibe is fog kerülni a webáruház indítása, és aztán a hosszú távú üzemeltetése. Ez utóbbit másképpen folyamatos üzemeltetési költségeknek is szokták nevezni, és olyan költségeket jelentenek, amelyeket rendszeresen, meghatározott időközönként fizetnünk kell, ilyen például a domain, a tárhely/szerver, havidíjak, az informatikai, valamint a tartalmi karbantartás díja. Fontos azonban, hogy mielőtt a webáruház készítés világába bele ugranánk végezzünk egy kisebb piackutatást, vagyis mérjük fel, hogy milyen lehetőségekkel állunk szemben, az adott termék vagy szolgáltatás, amit értékesíteni szeretnénk, mennyire elterjedt vagy ismert, mennyire van rá igény.